Big Picture Paris
БЪЛГАРСКИЯТ
ДЕРМАТОЛОГИЧЕН
ПОРТАЛ


 

Честа ли е лекарствената алергия

Начало » Дерматология » Научни статии » Честа ли е лекарствената алергия
Честа ли е лекарствената алергия

Рашовете са честа главоблъсканица в клиничната практика. Те могат да са реактивни, лекарствено специфични или присъщи за някое заболяване. 

За да определят причините за поява на рашове Хейнцерлинг и съавтори  наблюдават 615 пациента за период от 5 години.

От тях при 141 души е заподозрян лекарствен раш и те са подложени на тестуване.

При 107 души е идентифициран причинителя.

Най-често кожните лекарствени реакции са макулопапулозни рашове, уртикариални и ангиоедемни обриви. По рядко се наблюдават остра генерализирана екзамтемна пустулоза, лекарствена реакция с еозинофилия и системни симптоми, системни лекарствено свързани интертригинозни и флексорни екзантеми, токсична епидермална некролиза, еритема фиксум.

От всички кожни и лекарствени реакции 39,8% са причинени от антибиотици, 21,2% от НСПВС, 7,6% от контрастни вещества и 31,4 от други лекарства (орални антидиабетични средства, антимикотици, антипсихотици, антиепилептици и др.)

Клиничната диагноза надценява ролята на лекарствените алергии.

 

References:

 

Is drug allergy less prevalent than previously assumed? A 5-year analysis

L.M. Heinzerling1,D. Tomsitz1, M.D. Anliker1

Article first published online: 27 DEC 2011

British Journal of Dermatology

Volume 166, Issue 1, pages 107–114, January 2012

 

 
« Предишна   Следваща »
Анкета
Защо избрахте специалността Кожни и венерически болести? (можете да посочите повече от един отговор)
   

 

© 2016 PRODERMACLUB, всички права запазени